050 551 4115 anna@annatoppinen.fi
Anna Toppinen Facebookissa Anna Toppinen Instagramissa Anna Toppinen Twitterissä
”Intoilua” arjesta ja asuntomarkkinasta
– blogini, ole hyvä!

Jaksamisen avaimia…

Jaksamista edesauttaa myös ystävien tuki. Kuvassa erään ystäväni minulle antama kaunis kukka.

Toimin alalla, josta jatkuvasti saa lukea ikäviä, halventavia ja loukkaaviakin kirjoituksia. Ei taida heti tulla mieleen toista alaa, josta niin ikävästi kirjoitetaan. Pidän työstäni ja jaksamistani auttaa, kun välillä mietin niitä kaikkia hauskoja ja kauniitakin asioita, joita asiakkaat ovat lausuneet.
Tässä pieni kooste.

1) Halusin sinut asuntoani myymään, kun näytöilläsi on niin hyvä fiilis (nuori toimeksiantaja Töölöstä)
2) Nukutko koskaan, kun aina kiltisti vastaat puhelimeen (toimeksiantaja Kulosaaresta)
3) Olet kyllä kodikkain välittäjä, jonka olen tavannut (toimeksiantaja Katajanokalta)
4) Olen muuttamassa Yhdysvaltoihin ja haluaisin pakata sinut mukaan (toimeksiantaja Kampista)
5) Mahdatko kuulua kauppaan? Uskon, että kanssasi olisi mukava istua täällä keittiön pöydän ääressä maailmaa parantamassa (asunnon ostaja Töölöstä)
6) Jos puhut ostajille asunnostani yhtä kauniisti kuin minulle, syntyy kauppa varmasti (toimeksiantaja Itä-Helsingistä)
7) Jätä Anna auto kotiin ja tule kylään. Juodaan konjakkimehua ja jutellaan (eläkkellä oleva leskirouva Töölöstä)
8) Et Sinä ole kiinteistönvälittäjä – olet Leelian lepotuoli (asunnon ostaja Ullanlinnasta)
9) En tiennyt, että asuntoarvio voi kestää 3 tuntia, eikä ajan kulumista edes huomaa. (toimeksiantaja Katajanokalta)
10) Kun ostin tämän asunnon ”koin kovia” välittäjän kanssa. Onneksi olet ollut ”korjaava kokemus.”
11) Sanotaan, että välityspalvelut maksavat – olit kyllä joka sentin väärti (toimeksiantaja Töölöstä)
12) Olet tainnut Anna palkata itseäsi fiksumpaa porukkaa (toimeksiantaja Töölöstä) Tähän vastasin, että näin on onneksi päässyt käymään 😉

No kyllä sitä saa kuulla ikäviäkin mielipiteitä sekä itsestä, että varsinkin kiinteistönvälitysalasta. Ihmissuhteista sanotaan ”huono alku, huono loppu”, sama pätee mielestäni myös asiakkassuhteisiin. Jos luottamusta ei synny, on parempi oman jaksamisen nimissä luopua yhteistyöstä, kuin palvella asiakasta, joka tietää ja osaa kaiken meitä paremmin. Yltiöpositiivisena yritän unohtaa kaiken ikävän ja kulkea hymy huulilla palvelemaan niitä fantastisia asunnon ostajia ja myyjiä, joita 99,9% asiakkaistani suureksi onnekseni on. Näitä ihania ihmisiä kiitän mielessäni jaksamisestani ihan joka päivä 😉